Saknar hästarna så det suger i magen

Kollade igenom bilder från i somras så jag hade sommarhäst, då slog det mig verkligen hur mycket jag saknar ridningen och hästarna. Jag har inte ridit sedan oktober då jag fick körtelfeber, och det känns hur konstigt som helst. I alla år har hästar och stall varit inblandade flera dagar varje vecka och nu har jag inte ens varit i stallet sedan oktober. Saknar det så jag har ont i magen. Så nästa vecka ska jag försöka få en plats i en vanlig storhästgrupp, det är nu jag får rida igen så jag måste ta det lugnt i början. Känns så konstigt att från att ha varit så aktiv med jobb, usek, specialgrupp, juniorsatsare och tävlingar till absolut ingenting. Jag har även fått vara med om det mest otroliga saker någonsin, nämligen att få hjälpa till när två för kom till världen. Även när stona var dräktiga, och efter var jag med och red och hjälpte till i stallet vilket var helt otroligt när jag sedan fick vara den första som red på mamman med ett föl skuttandes berdvid, bara någon vecka gammal. Tråkigt att jag inte fått rida på så länge på grund av körtelfebern, när det faktiskt var det jag var bra på och tycker är så galet roligt. Har så många minnen, förutom det jag nyss nämnde så var det när jag segrade i Värmlandsmästerskapen i dressyr 2011. Och inte minst sagt bilder på snygga avramlingar! Funderar starkt på att ta en tur till stallet ikväll, trots att min lillebror fyller år idag. Det vart som att jag fick en ordentlig spark i arslet precis just nu. Bjuder på en rejäl bildbomb av glada bilder från både i somras och några år tillbaka!




 

Kommentarer
Postat av: Ullis

Åååh sååå härliga bilder! tycker du ska ta tag i ridningen igen matilda!!! :D<3 kram pårej!<3

Svar: Tack så mycket! Ja det ska jag ta och göra, kram! :)<3
Matilda Hollestein

2013-02-09 @ 16:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0