Nytt tillfälligt bloggtema

Jag har som ni ser ändrat tema på bloggen för tillfället, väntar på att införskaffa ett annat jag har sett ut! Så denna är bara tillfällig. Ska ordna ny fin header också eftersom den nuvarande inte är min. Kommer bli så snyggt när det blir färdigt!

Blev inget hemmaspa, istället åkte jag hem från bergvik tillsammans med min syster. Senare nu på kvällen har jag varit ute och letat efter en bortsprungen hund. Desvärre hittar jag ingen voffis och när jag går in genom dörren igen blir skärmen på mobilen svart, och nu funkar den inte längre. Har inte haft den ens ett år, hoppas verkligen den skärper till sig! Jag tappade den inte ens, bara höll i den. Iphone ser bara bra ut i handen men är egentligen inte den bästa mobilen känner jag.
Lät föresten håret vara från plattång och allt var det är, ska endast platta håret någon gång ibland för att det ska bli friskt och starkt igen. Antar att det är något jag måste vänja mig vid innan jag blir bekväm med det, jag har ju använt plattång i flera år utan paus. Frågan är varför, lockigt kan vara hur snyggt som helst!
Nu ska jag be en önskebön till Steve Jobs att min mobil är i sitt livs fulla bruk imorgon när jag vaknar. Godnatt hörs, hej!

Bra start på en bra dag!

Började dagen med att rida tillsammans med Emma. Det var ett tag sedan eftersom det är uppehäll när hästarna går på bete. Det är en ponny vid Sörmon som hon hjälper till att motionera. Jag funderar på att rida någon häst till hösten om det finns tid. Det är ju det bästa jag vet, så vad vore det om jag inte red.. Ska duscha och sedan ta mig bort till bergvik. Känner för att pyssla om mig själv ikväll, kanske hemmaspa? Kram!

Gårdagens

Kusten med Adam

Som jag skrev tidigare har jag och Adam varit på kusten nu fredag till lördag. Vi var framme senare på eftermiddagen så den dagen la vi oss vid havet och solade en stund innan vi gick hem och grillade, vilket blev överraskande bra! Efteråt tog vi det lugnt innan vi gick ner till havet igen på natten med jordgubbar och vaniljvisp, det är ju bara för gott..
Nästa dag började vi med räkmacka på en liten brygga, och det var så galet fint väder också så det kändes som att vara utomlands. Inga större fel där heller. Resten av den dagen ägnade vi åt att sola och fiska krabbor då vi även fick sällskap av massa goa barn som fiskade med oss! Senare var vi motvilligt tvugna att gå till huset och packa och städa för att till sist börja resan hem. Planen skulle varit så att vi tog första tåget från Tanum-Göteborg och sedan Göteborg-Karlstad med en kvarts marginal. Självklart kan första tåget inte starta efter halva vägen till Göteborg, så vi missade tåget till Karlstad. Då hade vi väldig tur och fick hjälp av en snäll tjej från SJ att ta oss hem på annat vis, eftersom det var sista tåget mot Karlstad. Så istället blev det tillslut tåg från Göteborg-Vänersborg där en taxi väntade på oss och körde hela vägen till Karlstad. Väldig tur i oturen.. Kan bara säga att vi hade det riktigt bra!

Sannäs

Hej! Vi kom hem igår kväll från kusten och det har varit en känslosam helg. En allt för nära släkting somnade in i fredags och vi hann inte åka ända hem innan det var för sent. Det var en mycket jobbig kväll och natt, och vi är väldigt ledsna. Men hela familjen har varit samlad på kusten efteråt nu i några dagar för att ta hand om varandra.
Resten av tiden har periodvis varit bra, det är så härligt att vara där. Så trots allt har vi kunnat njuta vissa stunder med bra väder.

Jag och Adam ska även åka dit tillsammans på fredag och stanna en natt i ett av husen, ska bli riktigt mysigt. Lyckades boka tågbiljetter hem efter väldigt mycket krångel haha. Idag har jag inte gjort så mycket, vaknade ganska tidigt och la mig i solen en stund innan jag mötte pappa i stan. En fika på muséet och sedan middag hos honom. Vi har börjat prata lite om att jag ska lära mig fiska med tvåhandsspö mm. Vill lära mig på riktigt, och pappa är inte mindre än professionell sportfiskare så jag har ingen dålig lärare i så fall! Sedan finns det flera andra jag kommer få lära mig av som variation och jag ser fram emot det! Känns coolt att få upp en till exempel en lax och få kämpa för det själv.
Imorgon ska jag springa runt på stan och luncha på Bergvik med min kanelstång Adam. Har inte sett den på länge heller så det blir bra. Väldigt kärleksfulla ord om honom. Är jäkligt trött och har varit på lite dåligt humör idag så nu ska jag sova, godnatt! :)

Långklänning

Tillbaka efter allt!

Hej på länge, har inte bloggat sedan jag började jobba vilket var snart fyra veckor sedan! Har haft så himla roligt under dom veckorna. De första två veckorna repade vi på Tolvmansgatans fritidsgård där de har två replokaler. Till hjälp hade vi Rasmus och Jonas från Musikhögskolan i Stockholm som utöver det kommit väldigt långt inom musik åt egna håll. Vi repade in tolv låtar som vi under sista veckan spelade upp som lunchkonserter både i Stadsträdgården och på Soltorget. Eftersom vi var två band spelade vi varannan dag på båda ställena och det var väldigt uppskattat av många vilket var väldigt roligt.
I slutet av sista jobbveckan klämde jag även in PIP med camping! Vi åkte dit på tisdagen innan det började för att sätta upp tält mm, inte så kul att mitt enorma 6-manna tält saknade pinnar.. Så Astrid och jag klämde in oss i hennes enmannatält haha. Dock var jag tvungen att sova hemma de flesta nätterna eftersom jag skulle jobba tidigt varje dag. Vi träffade såklart många sköna människor så det var lite tråkigt när det var slut.. Och många bra som spelade, Bara På Låtsas, Movits, Maskinen, Rebecca&Fiona, Icona Pop, Panda Da Panda, Johnossi, La Roux, Lorentz & Sakarias, Håkan Hellström, Amanda Jenssen, Scooter och Oskar Linnros. Nämnde många nu och alla var bra!
Jag har även gjort mycket utöver detta, Astrid och jag har till exempel cyklat till Hammarö och tillbaka som var 3,4 mil. Vi köpte med lunch och annat gott på vägen och cyklade ända ut till min lillebrors pappa. La oss på bryggan i solen innan vi körde fyrhjuling mm, vilket var ett tag sedan jag gjorde, riktigt kul! Jag och min syster har också spenderat en hel del bra tid med varandra och det har verkligen behövts.

Så, nu när mitt sommarlov börjat på riktigt ska jag komma igång med bloggen som förut men först ska jag till kusten några dagar och rensa huvudet. Ska bli så skönt, kan vara ett av de bästa ställena att vara på under sommaren. Har tagit lite bilder under veckorna, väldigt blandat!