7/5

Hej! Vaknade inte så tidigt som jag hoppdes men började solandet vid elva i alla fall. La mig på garagetaket, bästa stället att sola på! Brände mig dock såg jag nu på kvällen speciellt i ansiktet, usch. Låg där sammanlagt runt tre timmar, inte ett enda moln idag så det var inte så konstigt kanske. Hade bara idrott idag där det var coopertest, och eftersom jag inte kan eller får springa fick jag hoppa över det. Senare på eftermiddagen avklarade jag ett tufft skivstångspass och dödade bokstavligen axlar, biceps och rumpan i gymmet efteråt. Sedan skyndade jag mig hem och åt innan det var ridning. Hoppning var det idag, dock hade jag en ny storhäst som har spökat en hel del. Så vi lärde känna  varandra med dressyr på andra halvan av ridhuset. Hon var väldigt nonchalant och tog inte skänkeln alls trots att jag hade sporrar och spö, vilket brukar göra att dom skärper till sig. Så det var väldigt kämpigt, men vissa stunder gick det bättre och hon var trevlig ändå. Lyckades få med syster Viola också, som fotade lite med kamera och mobil. Alla bilder blev suddiga haha, svårt att få det skarpt när allt är i rörelse. Hade säkerhetsväst ifall hon skulle spöka, trots att jag inte hoppade. Ser mer ihopsjunken och klumpig ut av den, men den kan ju faktiskt rädda ens liv om man har otur! Nu sitter jag vid datorn med varm blåbärsaft och en kropp som känns som spagetti. Imorgon är det sista dagen innan lov!



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0