Let it grow

Vill verkligen ha ett längre och starkare hår. Har tvättar, blåst och även plattat håret var dag i flera år vilket inte är särskillt skonsamt. Imorgon börjar jag med ricinolja som ska skynda på hårets växtprocess med upp till flera centimeter per månad. Dessutom har jag tvärslutat med både hårblås och plattång. Istället har jag håret i en fläta på kvällen, vilket stillar det mina koskskruvar lite samt skyddar håret från att gå av på natten. Dessutom inpackning en- eller två gånger i veckan. Att massera hårbotten några minuter vid schamponering är kalas som stimulering, och ska hjälpa till för ett friskare hår. Samt se till att ge håret tillräckligt med fukt, viktigast av allt. Kommer märka resultat snabbt, ska ta före- och efterbilder vad gäller ricinoljan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0